۱۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۵۲

امام جمعه ملبورن:

گریه در ماه محرم، بقای اسلام و تشیع را بیمه می کند

گریه در ماه محرم، بقای اسلام و تشیع را بیمه می کند

وحیدی گفت: ماه محرم ماه گریه بر مظلومیت اهل بیت علیهم السلام خاصه سربازان باوفای کربلاست و این گریه ها، بقای اسلام و تشیع را بیمه می کند و ضامن تداوم اسلام علوی و حسینی است.

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه ملبورن و نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در استرالیا به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری شهادت حضرت سید الشهدا امام حسین علیه السلام در پیامی بر برگزاری عزاداری‌ها به شکل صحیح در این ماه تاکید و خواستار پیروی از فلسفه قیام عاشورا شد.

حجت‌الاسلام اشفاق وحیدی در پیام خود گفت: ماه محرم با همه اندوه و حزن و ماتمش از راه می‌رسد و غم جانگاه مظلومیت حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش را برای ما تجدید می‌کند.

وی اظهار داشت: محرم اگرچه سوگ همیشه تاریخ است اما درس‌های مهمی را نیز برای مشتاقان به همراه دارد، درس زندگی و چگونه زیستن؛ این ماه به ما می‌آموزد که جانبازی در راه الله و قیام در برابر ظلم و ستم مستکبرین، اصلی در اصول زندگی مؤمنان است و شهادت و مبارزه بیانگر ایستادگی و مقاومت در برابر زورگویان و جبارین تاریخ است و این اصل همراه با شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) در مرام شیعه جاودانه شد و هر روز آنجا که بی خدایان قصد خاموش کردن نور الهی را دارند پرفروغتر نشان می‌دهد.

وحیدی گفت: ماه محرم ماه گریه بر مظلومیت اهل بیت علیهم السلام خاصه سربازان باوفای کربلاست و این گریه‌ها، بقای اسلام و تشیع را بیمه می‌کند و ضامن تداوم اسلام علوی و حسینی است؛ اما آنچه که این مهم را بیشتر برجسته می‌کند پیروی از فلسفه قیام عاشورا، تلاش برای وحدت و انعکاس پیام واقعی محرم و معرفت ائمه اطهار علیهم السلام می‌باشد.

کد خبر 6160082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha